Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Expert går till Scream

Publicerad: 6 Maj 2009, 08:19

Vid årsskiftet bytte Jakob Bosson jobb, från TBS Mediebyrå till Scream. Nu har kunden Expert valt att följa efter.


Ämnen i artikeln:

TBSScream

Jakob Bosson på Scream

– Kunden ville fortsätta att jobba med mig och valde att följa efter då jag gick över till Scream, säger Jakob Bosson, kundansvarig för Expert.

Samarbetet inleddes redan i mars.

Vad ska Scream göra för Expert?

– Det är ingen hemlighet att Expert är stora på oadresserad dr. Det är deras huvudmedia och det kommer det att vara även i framtiden. Men utmaningen ligger i att se över hur distributionen ska se ut då allt fler har Nej tack-skyltar. Det gäller att hitta nya alternativ.

Vad kan det vara för alternativ?
– Att man lägger den befintliga produkten i andra kanaler. Det interaktiva är ett väldigt stort alternativ.

Finns det något du vill ändra från tidigare?
– Jag vill utveckla och trimma och följa utvecklingen och leda den så att man inte lägger allt i samma korg. Är man för duktig och gör det kanske man inte pratar med hela Sveriges befolkning. Det gäller att få en större bredd under perioden, att nå den breda svenska befolkningen i olika miljöer, säger Jacob Bosson.

Scream Mediebyrå startade 2003. Företaget omsätter cirka 600 miljoner kronor.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

TBSScream

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.