Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Expert: Vi kan förvänta oss ett gemensamt varumärke

Publicerad: 19 Mars 2013, 17:21

Tiger Woods.

Foto: Colourbox.se

Varumärkesexperten Niklas Olovzon tror att Tiger Woods är på väg att bygga upp sitt förtroende genom förhållandet med Lindsey Vonn.


Ämnen i artikeln:

Tiger Woods

Bekräftelsen av Lindsey Vonn och Tiger Woods kärleksrelation har lett till stora rubriker. Världen över poserar golfproffset och skidstjärnan tillsammans.  

Den i princip fläckfria mediebilden av skidstjärnan skiljer sig en del ifrån golfarens  skandalomsusade; med otrohetsaffärer, avslöjade av amerikansk press 2010, som ledde till både skilsmässa och avhoppade sponsorer.

Förra året rapporterade Resumé att golfproffset, trots otrohetsskandalen och avhoppade sponsorer, toppade Forbes lista över idrottsvärldens högst värderade personliga varumärken.

Vad kan då det amerikanska skidproffset Lindsey Vonn betyda för Tiger Woods varumärke? Enligt varumärkesexperten Niklas Olovzon, vd för och grundare av kommunikationsbyrån Passion Lab, kommer det ta ett tag att bygga upp förtroendet igen, men golfaren är i alla fall på rätt väg.
– I USA tror anses det nog värre att bli lämnad än att avslöjas som otrogen. Att Tiger Woods förhållande sprack sågs som ett svek av amerikanska värderingar. Att han nu har en relation med Lindsey Vonn, en amerikansk nationalikon, stärker ju varumärket. De blir nog ett superpar inom den amerikanska idrottsvärlden, idrottens  version av "brangelina". Vi kan nog förvänta oss ett gemensamt varumärke här också. PR-staben kring golfaren är nog nöjda över detta, som ett steg i att återupprätta förtroendet. Tiger Woods framhölls tidagare som perfektionist, som varken kunde förlora eller fela, vilket i och med skandalen blev ett stort varumärkestapp, säger Niklas Olovzon till Resumé.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

Tiger Woods

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.