Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Expressen dominerar på Facebook

Publicerad: 4 januari 2017, 08:25

Thomas Mattsson på Expressen.

Expressen skapade mest engagemang på den sociala plattformen under 2016. Tvåa på listan är Newsner.


Ämnen i artikeln:

FacebookAftonbladetViraltExpressenNewsner

Expressen har haft en stadigt växande trafik de senaste två åren, mycket beroende på deras framgångsrika arbete i sociala medier. När 2016 summeras stoltserar de med förstaplatsen över de svenska medier som lockar mest engagemang till sina Facebooksidor. Detta med totalt 17 668 908 kommentarer, reaktioner och delningar.

LÄS MER: Mediernas mest delade poster på Facebook

Konkurrenten Aftonbladet kommer först på tredje plats med 12,1 miljoner Facebook-interaktioner. Tvåa på listan ligger hamnar nämligen viralsajten Newsner med 14,3 miljoner.
– Facebook är den största sociala medier-plattformen och vi ser en direkt koppling mellan ökad räckvidd och ökat engagemang på Facebook, samt en motsvarande ökning av direkttrafiken till Expressens egna plattformar, säger chefredaktör Thomas Mattsson i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.