Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Expressen gick på Dominikas aprilskämt

Publicerad: 2 April 2012, 10:50

Dominika Pezcynski,

Foto: Emma Wallte.

(UPPDATERAD) Pr-kvinnan Dominika Pezcynski, Sverige-chef för otrohetssajten Victoria Milan, lyckades lura Expressen på första april. Kvällstidningen gick på aprilskämtet att hon ska leda en otrohetssåpa. – Ingen skuld på dem, man utgår ju ifrån att folk pratar sanning. Jag passade på att luras den enda dagen på året man får göra det, säger hon till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Victoria MilanDominika PezcynskiExpressen

Dominika Pezcynski kontaktade i går ett antal medier om att hon skulle leda en otrohetssåpa med titeln "Biggest Cheater" och att den "kommer i tvåan”. Expressen förstod inte att det var ett aprilskämt utan kör det som en nyhetsnotis i dagens tidning och tolkar det som att programmet ska gå i SVT 2. Några danska och finska medier lät sig också luras.

Dominikas motiv var att göra pr för Victoria Milan.

–      Det var kul att Expressen gick på det, men tyvärr nämner de inte inte Victoria Milan i texten. Det var ju det jag ville uppnå, så jag är lite bitter för det..., säger Dominika Pezcynski till Resume.se.

Expressen har hört av sig till henne i dag och kommer i morgondagens tidning gratulera henne till att hon lyckades med blåsningen.

Expressens chefredaktör Thomas Mattsson:

– Jag vet inget om bakgrunden här, men det är alltid olyckligt om folk   ljuger och det ändå publiceras. Om det är ett pr-bolag som far med   osanning får vi förstås dra konsekvenser av det.

Fotnot: Dominika Pezcynski skrev att produkionsbolaget heter ”HookLine&Sinker” – på svenska "hull och hår”. Det heter ju att man sväljer något med hull och hår.

Pressmeddelandet i sin helhet

Biggest Cheater - jakten på den förbjudna kärleken i Sveriges första otrohetssåpa

Svenska  folket kommer i höst få följa fem män och fem kvinnor i jakten på den  förbjudna kärleken i nya realityprogrammet Biggest Cheater – Sveriges  första otrohetssåpa.

De  tio deltagarna har redan ett förhållande men av olika anledningar söker  de kärlek även utanför relationen. Samtliga är också medlemmar på  otrohetssajten VictoriaMilan.

Många drömmer om att ha en affär. Men att vara otrogen är inte bara en dans på rosor - det kräver planering, engagemang, list, elegans och kreativitet. Som tur är har deltagarna otrohetscoachen Dominika Peczynski, Sverigechef för VictoriaMilan till sin hjälp.

Deltagarna  tävlar om en en miljon kronor och det hela går ut på att dels skaffa  sig en högkvalitativ älskare eller älskarinna samtidigt som man så  snyggt och smidigt som möjligt går bakom ryggen på sin fru eller man.

-          Jag  är fullständigt medveten om att min fru kommer att få reda på allt när  programmet sänds, men mitt äktenskap är ganska trist och det kan vara  värt att offra för en miljon kronor. Om inte annat kommer jag att ha  haft en het affär med en sexig älskarinna och jag är säker på att jag  kan få frun att förlåta mig. Om jag skulle vilja det, säger Björn, en 38-årig tvåbarnspappa som är en av deltagarna i Biggest Cheater.

Varje  vecka får deltagarna en utmaning som de ska utföra. Det kan till  exempel handla om att uppvakta både partnern och älskaren/älskarinnan  samma dag eller att komma undan med att åka på weekendresa med sin  älskare/älskarinna och förklara bort det på ett övertygande sätt hemma.  Det viktiga är att under seriens gång dels undvika att bli påkommen och  dels se till att både den man är gift med och den man har som  älskare/älskarinna är nöjda.

En  jury bestånde av en privatdetektiv, en vett och etikettexpert och en  relationsterapeut beslutar varje vecka om vem som åker ut och vem som  får stanna kvar. Till slut är bara en deltagare kvar som hela Sveriges  Biggest Cheater.

Produktionsbolag är nystartade HookLine&Sinker Productions. Serien kommer i Tvåan i september.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.