Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Expressen i digitalt annonssamarbete med NTM

Publicerad: 6 November 2013, 14:08

Expressen har inlett ett digitalt annonssamarbete med NTM-koncernen – och skapar ”Reach” – ett digitalt räckviddspaket på Expressen.se och NTM:s samtliga sajter.


Ämnen i artikeln:

NTMLennart FossAlexander LydeckerExpressen

I NTM-koncernen ingår bland annat tidningarna Östgöta Correspondenten,  Norrköpings Tidningar, Norrbottens-Kuriren, NSD, Gotlands Allehanda,  Gotlands Tidningar, Upsala Nya Tidning, Folkbladet, Västerviks-Tidningen  och Motala & Vadstena Tidning.

Genom det nya digitala annonssamarbetet kopplar Expressen och NTM ett grepp kring de lokala marknader där NTM sedan tidigare är en stark aktör. NTM får nu även en förbättrad position på riksmarknaden.

–  Genom samarbetet kan NTM och Expressen erbjuda våra kunder en betydligt  starkare och bättre produkt både på den nationella och de lokala och  regionala marknaderna, säger NTM:s koncernchef Lennart Foss i ett pressmeddelande.

–   Samarbetet med NTM är ett ytterligare ett steg i vår offensiva satsning   på att utveckla våra digitala annonserbjudanden, säger Expressens   annonsdirektör Alexander Lydecker.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.