Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Expressen i nytt Bonnier-samarbete

Publicerad: 10 Oktober 2008, 06:58

Ett nytt Bonnier-samarbete är fött: Expressen.se visar webb-tv från Bonnierförlagen. Det blir intervjuer med författare som Leif GW Persson, Jens Lapidus och Camilla Läckberg.


Thomas Mattsson, chefredaktör för Expressen Digitala Medier. Foto: Erik Esbjörnsson.

I samband med lanseringen av den nya webb-tv-spelaren inledde Expressen nyligen ett samarbete med TV4 som innebär att nyhetsinlag från Nyhetskanalen.se visas på Expressen.tv.

Nu startar ytterligare ett Bonnier-samarbete där Expressen visar webb-tv från Bonnierförlagen. Författare som Herman Lindqvist, Jens Lapidus, Camilla Läckberg och Leif GW Persson intervjuas i inslag producerade av Bonniervideo. Intervjuerna kommer att ligga på Expressen.se:s boksajt samt även på kultursajten.

Dessutom kommer det finnas en kategori i webb-tv-spelaren med titeln ”Kultur”. Där ska det gå att se Bonnier-programmen, samt även tv-programmet ”Kultur-Expressen” som görs i samarbete med tv-kanalen Axess.

– Samarbetet med Bonniervideo gör att vi hela tiden kommer tillföra nytt material till vår nya webb-tv spelare. Utöver tv-programmet "Kultur-Expressen" kan Expressen.se nu visa ännu mer rörlig bild om kultur, säger Thomas Mattsson, chefredaktör för Expressen Digitala Medier.

Samarbeten med andra Bonnier-kolleger har blivit något av Thomas Mattssons melodi.

– Samarbetena inom koncernen är viktiga för oss. Jag är nöjd med TV4.se-relationen som hittills gett oss webb-tv från "Idol", "Nyhetskanalen.se" och numera också "Bonde söker fru". Samtidigt har TV4.se fått bland annat trafik från Expressen.se och slog förra veckan rekord med över 1,3 miljoner unika besök, säger han och fortsätter:

– DI.se, DN.se Bonnier Tidskrifter är också viktiga partners. Dina Pengar-samarbetet ger våra läsare bra ekonomijournalistik på nätet, samtidigt som DI.se höjt sin trafik väsentligt. Och exempelvis AlltOmBarn.se som marknadsfös på Expressen.se hade över 250 000 unika besök förra veckan.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.