Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Expressen i samarbete med Nanushka

Publicerad: 21 Januari 2014, 10:52

Nathanel Goldman och Berker Agun på Nanushka

Expressen TV har i år lagt sin hittills största programbeställning på Nanushka Television, som fick tv-priset Kristallen för serien "Modellpojkar". Produktionsbolaget ska leverera Expressen TV:s exklusiva program under Melodifestivalen.


Ämnen i artikeln:

Nanushka TelevisionHard Hat

Fler program, fler inköp från externa produktionsbolag - och en utökad satsning på "Primetime" som blir Expressens koncept för nyhets-tv live över hela dygnet. Det är årets nyheter på Expressen TV.

Satsningen på nyhets-tv fortsätter på och efter förra årets start av "Primetime" kvällstid har programmet nu blivit konceptet för alla Expressens direktsändningar om stora nyhetshändelser.

– Vi har ständig beredskap för breaking news där vi utnyttjar den fulla kraften i vårt Primetimekoncept. Vi har tagit med oss erfarenheten av att göra extraupplagor till den nya tv-världen, säger Fredrik Sjöshult, tf programchef på Expressen TV. Det ska vara en självklarhet att gå till Expressen TV efter att nyhetsflashen kommit.

Expressen TV har i år lagt sin hittills största programbeställning på externa produktionsbolag.

Nanushka Television, som fick tv-priset Kristallen för serien "Modellpojkar", blir leverantör av Expressen TV:s exklusiva program under Melodifestivalen där Malin Roos och Malin Collin gör hemma hos-besök hos kända schlagerikoner. "Malin & Malin knackar på" har premiär den 31 januari.

En annan nyhet är "Prylorama" där tv-profilen Kjell Eriksson tillsammans med prylbloggaren Åsa Wallenrud testar det senaste på teknikfronten.

– Det är kul att vi kan samarbeta med framgångsrika produktionsbolag som förstår förutsättningarna när mediekartan ritas om och är hela tiden öppna för nya idéer och möjligheter, säger Elsa Falk.

Expressen TV har också tecknat avtal med Hard Hat om en produktion som kommer att sändas under våren.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Nanushka TelevisionHard Hat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.