Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Expressen köper fredagsmys

Publicerad: 27 November 2014, 15:16

Expressen fortsättar lansera nya sajter. I dag köpte tidningen sajten Mysfredag. I köpet ingick även sajtens Facebooksida ”Vi som älskar fredagsmys” som efter ”Solsidan” och ”Spotify” är Sveriges tredje största.


Ämnen i artikeln:

Expressen Magasin

Expressen uppger att sajtenska bidra till Expressens Magasins fortsatta digitala satsning.

– Expressens featuresajter ökar trafik och intäkter snabbt, och en förklaring är vår nya strategi för sökordsoptimering och sociala medier. Den externa trafiken har ökat med nästan 300 procent i år, och köpet av Mysfredag-sajten är ett sätt att stärka vår position, säger Anna-Clara Welander, chef för Expressen Magasin, i ett pressmeddelande.

Förhoppningen är att featuresajterna ska bredda magasinets målgrupp och tillföra en ny publik. Sajtens Facebook-sida har drygt 360 000 följare.

– Vi kommer fortsätta att vara innovativa. Vi ska testa nytt och vi ska göra det snabbt och med lönsamhetsfokus, säger Tomas Mattson i en kommentar.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

Expressen Magasin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.