Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Expressen ökar trots printraset

Publicerad: 16 oktober 2014, 08:26

Alexander Lydecker.

Foto: Expressen.

Bonnier-ägda Expressen har ökat annonsintäkterna med 4 procent jämfört med förra året trots att printprodukten tappar.


Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerExpressen

– Man kan såklart fokusera på att kvällspressen tappar mycket i printintäkter, men i takt med den strukturella omställningen på marknaden anser jag att Expressen lyckats väldigt bra med att bibehålla sina printintäkter samtidigt som vi ökat ordentligt digitalt, säger Alexander Lydecker på Expressen i en kommentar.

Expressen har ökat sin digitala försäljning med 46 procent samtidigt som man tappar i print.

Tidningen har genomfört stora strukturella förändringar under de senaste två åren och bland skapat ett större samarbete mellan affärssidan och redaktionen, vilket har lett till att man har kunnat skapa nya rörliga format och annonsfinansierade tv-format.

– Dessa resultat tror jag utöver den enorma trafiktillväxten beror på att vi idag har en väldigt dynamisk och marknadsanpassad organisation, säger Alexander Lydecker i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerExpressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.