Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Expressen rekryterar försäljningschef från OMD

Publicerad: 7 december 2012, 08:10

Paul Brandenfeld.

Foto: Julia Bergqvist.

Nu är Expressens nya annonsorganisation klar. Den går under arbetsnamnet "Nya Expressen". Ny försäljningschef blir Paul Brandenfeldt från OMD.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Expressens annonsdirektör, Alexander Lydecker, har omorganiserat annonsavdelningen till en KAM- och storkundsavdelning.

– Det är viktigt att vi får fokus på varje enskild affär och säljer på  våra egna kanaler. Jag vill skapa en tydlighet mot marknaden där vi  pratar om Expressen som mediahus och inte endast som en papperstidning,  säger Alexander Lydecker i en kommentar.

Nu tillsätts en ny försäljningschef. Paul Brandefeldt har rekryterats  från OMD, där han var regional broadcast director. Paul Brandefeldt  tillträder tjänsten som försäljningschef för annonsavdelningen.

– Det ska bli extremt kul att jobba tillsammans med alla duktiga  medarbetare på Expressen. Det finns ett enormt hjärta och engagemang och  det ska vi verkligen ta vara på. Vi vill visa våra samarbetspartners  att vi brinner för vårt varumärke och de produkter vi erbjuder, säger  Paul Brandenfeldt i en kommentar.

Expressen har även utökat storkundsgruppen. Azra Husetic, tidigare KAM  på Expressen, blir gruppansvarig och två nya medarbetare har anställts.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.