Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Expressen satsar också på partnerstudio

Publicerad: 9 februari 2015, 14:17

Alexander Lydecker.

Foto: Jonas Eltes.

I förra veckan skrev Resumé om Aftonbladets nya partnerstudio. Nu gör Expressen samma sak. Chef för satsningen är Anna Arvidsson.


Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerExpressen

Namnet på den nya satsningen är kort och gott "Expressen Studio", och redan i dag gör deras första produktion premiär på Expressen TV. Den heter "Snygg på en lunch" och görs i samarbete med Akademikliniken. Innehållet produceras i nära samarbete med dotterbolaget Wasp Communication.  

– Internationella prestigetidningar som New York Times, Washington Post och Guardian gör samma sak som Expressen Studio och till och med ansedda BBC prövar nya lösningar. Vi är beredda att testa nytt och lära tillsammans med våra annonspartners, säger Alexander Lydecker, annonsdirektör på Expressen, i en kommentar.  

Anna Arvidsson är ny chef för Expressen Studio:  
– Vår styrka är att vi har bra säljare, kreatörer och formgivare som jobbar ihop och som direkt kan diskutera med redaktionen vilka lösningar som fungerar – men som är tydliga kommersiella budskap, i förhållande till den oberoende journalistiken.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerExpressen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.