Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Expressen: Ursäkta röran (vi bygger om)

Publicerad: 4 december 2014, 10:06

Foto: Expressens interninfo.

Bonnier-ägda Expressen skapar ett showroom för att ytterligare stärka sin digitala satsning – Expressen införde den nya utvecklingsmodellen Labs för en tid sedan med målet att introducera minst en ny webbplats eller app per månad.


Ämnen i artikeln:

Gunilla HerlitzThomas MattssonExpressen

– Expressen fyller 70 år nu, men det här kan vi kalla för Expressen 7.0 – en del av vår framtidssatsning. Ett show room är bara steg ett, säger Thomas Mattsson i en kommentar.

Rummet är placerat utanför chefredaktör Thomas Mattssons rum och vd:n Gunilla Herlitz. Det hämtar inspiration från butiksmiljöerna hos både Samsung och Apple och tanken är att samla all ny teknik och alla digitala tjänster.

Här ska Expressen exempelvis visa upp den senaste hårdvaran med olika telefoner och läsplattor och även även förinstallera olika appar som man kan testa utefter behov.

Tanken är också att hålla utbildningar, tävlingar och från gång till annan lotterier där man kan vinna olika produkter.

Expressens showroom ska även fungera som en plats där besökare kan få bild av det nya medielandskapet, enligt Thomas Mattsson.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.