Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Expressen ut i kampanj efter glädjesiffrorna

Publicerad: 12 Januari 2011, 13:02

Efter glädjesiffrorna – nu går Expressen ut i en kampanj där tidningen kommunicerar att man är större än Aftonbladet.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Mats Löthén, marknadsdirektör på Expressen, meddelar att kampanjen kommer att gå i branschmedierna, bland annat har man köpt annonsplats i Resumé.

Expressen har slagit på stora trumman efter Sifo-siffrorna för papperstidningarna som visade att Expressen hade 25 000 fler läsare än Aftonbladet i december.

– Vi ser det som ett historiskt trendbrott och känner att det är viktigt att påtala detta för branschen.

Vad betyder de här siffrorna för dig i ditt jobb?

– Vi är glada över att vi kan matcha Aftonbladet på tidningssidan, det visar att vi är på rätt väg.

Kommer kampanjen att synas på andra ställen än i branschmedierna framöver?

– Det får vi se.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.