Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Facebook blir en personlig tidning

Publicerad: 8 Mars 2013, 08:02

Den sociala nätverksjätten Facebook byter stil. Såväl nyhetsflödet som annonserna ska bli mer personliga. – En personlig tidning, kallar grundaren Mark Zuckerberg den nya designen, enligt Aftonbladet.


Ämnen i artikeln:

FacebookMark Zuckerberg

Facebook fick en tuff börsintroduktion, men nu har man stöpt om  verksamheten med en ny design.

Upplägget innebär att Facebook blir mer  personligt och skräddarsys utifrån användarnas intressen. Facebook  använder ett eget beräkningssystem för ändamålet, enligt Aftonbladet.
– Det bör finnas en startsida och en sektion för toppnyheter, säger Mark Zuckerberg, enligt AP.

Han vill också att användaren ska kunna djupstudera olika ämnen. Facebook-grundaren kallar det hela för en personlig tidning, men annonsörerna ska även kunna erbjuda mer riktade annonser än tidigare.

New  York Times hävdar att förändringarna kommer efter att Facebook har fått  press från företagsledare som vill ha ett mer relevant nyhetsflöde för sina  annonser.

Mark Zuckerberg meddelade också att den nya designen ska  göra nyhetsflödet mer lättöverskådligt.

Bilder och artiklar ska  exempelvis bli större för att synas bättre i telefonen.

Enligt  Aftonbladet skriver AP också att förändringarna märks först när man  loggar in på Facebook, medan förändringarna till mobilappen kommer i ett  senare skede.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

FacebookMark Zuckerberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.