Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Family Living bryter trenden

Publicerad: 4 Oktober 2012, 11:00

Orvestosiffrorna var svaga även för inredningstidningarna. Family Living är ett undantag. Tidningen ökar med 16 procent jämfört med 2011. Strategin är att överraska läsarna.


Ämnen i artikeln:

Family LivingRebecka Edgren AldénOrvesto

I Orvesto Konsument 2012:2 går flera inredningstidningar bakåt i räckvidd.Allt i Hemmet. Drömhem och Trädgård, Elle Interiör, Hem Ljuva Hem Sköna Hem och Ikea Family Live backar med alltifrån 1 till 13 procent.

Ett undantag är uppstickaren Family Living som ökat med 16 procent till 80 000 läsare.
– Vi vill överraska våra läsare i varje nummer och ser en ökning i de senaste Orvestomätningarna. Jag jobbar med en redaktion som jobbar hårt och älskar tidningen, säger Rebecka Edgren Aldén chefredaktör på Family Living.

Rebecka Edgren Aldén kom till Family Living den 1 augusti. Hon tror att överraskningsmomentet blir det viktigaste för att fortsätta den positiva trenden.
– Vi är ett undantag i inredningssegmentet. Vi vänder oss ju till barnfamiljerna och vi är bäst på barnrum. Jag tror att vår största fördel är att människorna som bor i hemmen syns i tidningen. Läsarna får komma hem till andra familjer. Det är inte bara inredning.

Inredningssegmentet är ganska trångt. Vad ska ni göra för att inte bli en tidning i mängden?
– Vi använder oss mycket av ”gör det själv-konceptet”. Vi kommer med kreativa idéer, som inte behöver vara så dyra, som våra läsare kan snappa upp. Pyssel och gör det själv är ju väldigt populärt i dag och jag tror att våra läsare uppskattar det hos oss.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.