Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Felaktig upplaga på Aller Media

Publicerad: 7 Maj 2014, 07:26

Aller medias vd Bodil Ericsson Torp.

Foto: Andreas Elgstrand.

Aller media har vid en intern kontroll upptäckt en felrapportering av upplagesiffrorna under 2012 och 2013. Det är fyra av tidningarna det gäller: Elle, Elle Interiör, Residence och Café. Nu har bolaget startat en internutredning.


Ämnen i artikeln:

Bodil Ericsson TorpAller Media

En tidigare samarbetspartner har köpt upp tidningar och i gengäld lovat tjänster till motsvarande belopp, men varken tidningar eller tjänster har utväxlats. Det är anledningen till felrapporteringen, enligt Aller media.  

På grund av det inträffade har upplagan som rapporterats in till TS varit felaktig, i genomsnitt sex procent större än den verkliga upplagan.  

– Jag ser mycket allvarligt på det här eftersom vi inte kan acceptera fel eller misstag med upplagesiffror. Det är därför viktigt för oss och våra annonsörer att vi går till botten med frågan och får fram fakta, säger Bodil Ericsson Torp, vd för Aller media, i ett pressmeddelande.  

Aller media ska nu föra en dialog med TS, annonsörer och intressenter.   

Bodil Ericsson Torp tror inte att läsarsiffrorna genom Orvesto påverkats av felrapporteringen – men lämnar slutsatser om det till den kommande utredningen.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.