Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Feltänkt av Bonnier"

Publicerad: 18 Februari 2010, 09:25

Allers-ägda Svensk Damtidning räds inte den nya konkurrensen från Bonniers och Amelia Adamos ”S”. –  Jag är inte ett dugg rädd, det är feltänkt av Bonnier, säger chefredaktören Karin Lennmor till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Amelia AdamoKarin LennmorSvensk Damtidning

Karin Lennmor, chefredaktör för Svensk Damtidning.

Karin Lennmor är chefredaktör för skvallersegmentets marknadsledare Svensk Damtidning, som ges ut en gång i veckan och har en upplaga på 140 000 exemplar med 90 000 prenumeranter.

Hon ser inte Amelia Adamos ”S” (utgivning varannan vecka med ett mål på 50 000 ex i upplaga snabbt),  som något hot.

– Jag önskar Amelia Adamo lycka till, hon är välkommen in i spelet. Men det är väldigt svårt att rycka ledartröjan av en ledarapa, och när det kommer en sådan här påkostad lansering gagnar det även oss. ”The monkey” får också en släng av sleven, säger Karin Lennmor.

Bonnier har lagt ner Queen, i stället satsar man på nya skvallertidningen ”S”.

Hon förstår inte hur Bonnier har resonerat.

– Jag tycker att det är feltänkt av Bonnier. Jag trodde att de skulle ha större tålamod med Queen, att skrota den satsningen som de hållt på med så länge nu före bröllopet är fel. Det hade lönat sig att fortsätta med det.

– Och jag håller inte med Amelia när hon säger att det kungliga intresset inte är tillräckligt stort i Sverige. Kungaintresset ökar lavinartat. Jag fattar inte heller vad hon menar med ”fint skvaller”. Skvaller är skvaller oavsett om det handlar om fint folk eller Let’s dance-stjärnor.

– Sedan blir det också svårt för dem att hänga med när de har en utgivning varannan vecka. Vi är väldigt snabba och de begränsas av att de är en 14-dagarstidning.

Karin Lennmor tror att Svensk Damtidnings bröllopsnummer kommer att nå en upplaga på 250 000 exemplar.

– Vår prenumerantstock ökar snabbt, allt fler vill prenumerera och via oss följa händelserna ända fram till altaret, säger Karin Lennmor.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.