Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Fem byråer kämpar om SR

Publicerad: 19 November 2009, 15:13

Fem byråer gör upp i Sveriges Radios pitch. I mitten av december ska public service-bolaget ha valt mellan F&B, Draftfcb, SWE, Storåkers och Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstDraftFCBStoråkersSWEForsman & BodenforsSveriges Radio

truefalse

Sveriges Radio har i dag Forsman & Bodenfors som reklambyrå. Samarbetet har varat länge, men i höst går public service-­bolaget ut en pitch för att välja ny reklambyrå.

Fem byråer har kvalificerat sig till slutomgången i pitchen, erfar Resumé. De fem byråerna är: F&B, Draftfcb, SWE, Storåkers och Åkestam Holst.
– Vi vill ha en byrå som förstår det nya medielandskapet på ett mycket initierat sätt. Den behöver också sätta sig in i och vara intresserad av vårt utbud. Byrån behöver också kunna produktuveckla en del, säger Rebecka Lindberg, marknadschef på Sveriges Radio.

Sveriges Radio har med F&B gjort en del uppmärksammade kampanjer. Med ”Programväljaren” vann de ett silverlejon i interactive-kategorin i Cannes i somras. Den senaste kampanjen var för podradion där SR köpte en t-banevagn i Stockholm och installerade lyssningslådor. Kampanjen rullade i tre månader och flyttades sedan till en spårvagn i Göteborg.

I mitten av december ska beslutet fattas om vilken byrå som får uppdraget.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.