Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Fem smarta artiklar från veckan

Publicerad: 19 mars 2011, 22:14

Här är fem smarta lästips från veckan som gått på Resume.se.


Per Morbergs magasin - en hit.

"Extremt högt pr-värde för Google"
Publicerad 2011-03-17
Google presenterade vid ett event idag en rapport om den svenska internetekonomin.
En av talarna på eventet var IT- och regionsministern Anna-Karin Hatt.
– Det betyder så klart jättemycket PR-mässigt att få dit ett statsråd, säger Stefan Wahlberg, frilansjournalist med inriktning på rättsfrågor och före detta chefredaktör på Resumé.

"Ljudet är ofta eftersatt i digitala produktioner"
Publicerad 2011-03-17
Musikproduktionsbolaget Plan8 har ljudsatt uppmärksammade kampanjer åt Wrangler och Försvarsmakten.
De är också är ett av få musikhus som specialiserat sig på att skriva för reklambranschen med fokus på digitala kampanjer.
– Ljudet är ofta eftersatt i digitala produktioner, säger Tor Castensson, grundare och producent på Plan8.

"Carl Bildt borde vara mer försiktig"
Publicerad 2011-03-16
Uppsägningar på grund av inlägg och uppdateringar på Twitter och Facebook uppmärksammas allt oftare.
Annika Beijbom, expert på sociala medier, tycker företagen borde se över sina strategier för hur man hanterar sociala medier.
Hon riktar också en känga mot utrikesminister Carl Bildt.
– Carl Bildt borde verkligen vara mer försiktigt i sin verktygshantering och inte slå sig själv på tummen med sina Twitter-inlägg.

Saab anställer bloggfrälsaren
Publicerad 2011-03-15
Utanför Saab Automobiles innersta ledning finns det ingen som vet mer om bilar från Trollhättan än den australiske bloggaren Steven Wade.
Nu har han anställts av Saab som expert på sociala medier.

Magasin Morberg - en försäljningssuccé
Publicerad 2011-03-15
Nästa vecka går först numret av Magasin Morberg ut till prenumeranterna.
Magasinet har redan gjort succé bland annonsörerna.
– Jag har varit med och lanserat tidningar i tio år och jag har aldrig stött på den här typen av respons, säger Rasmus Thomsen, vd på Adviser som sköter Magasin Morbergs annonsförsäljning.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.