Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Fem smarta artiklar från veckan

Publicerad: 17 april 2011, 08:03

Här är några lästips från nyhetsveckan som gått på Resume.se.


Del av Majblomman-kampanjen

"Dagspolitik blir det knappast"
Publicerad 2011-04-14
Ledarskribenten Olle Svenning, som fick sin artikel refuserad av chefen Karin Pettersson, har fått en ny roll på Aftonbladet efter bråket.
För Resume.se berättar han vad han ska göra.

Årets kampanj för Majblomman
Publicerad 2011-04-13
Snart är det dags att plocka fram plånboken och stödja barnen i samhället genom att köpa majblommor.
Imorgon drar en ny kampanj igång för att uppmärksamma detta.
I årets kampanj lyfts organisationens kärnverksamhet – beviljanden av bidrag – fram.

Så firar Coca-Cola 125 år
Publicerad 2011-04-13
I år fyller Coca-Cola, ett av världens starkaste varumären, 125 år. Det firar man bland annat med en omfattande pr-kampanj med start den åttonde maj.

Sydsvenskans försäljningskris
Publicerad 2011-04-12
Sydsvenskans annonsförsäljning krisar.
Enligt vad Resume.se erfar missade tidningen sina mål för annonsförsäljningen med tio miljoner kronor under förra månaden.
– Jag har inte de exakta siffrorna men det handlar om ett antal miljoner, säger Martin Petri, informatör på Sydsvenskan.

#Prataomdet - nu i fylleversion
Publicerad 2011-04-11
Nästa vecka är det premiär för Klubb Sobeer – Stockholms första helt alkoholfria nattklubb.
För att lansera klubben har man på Twitter dragit igång hashtaggen #fyllebikten, där man kan dela med sig av sina, mer eller mindre lyckade, fylleminnen.
– Det är för att få folk att prata om hur alkoholen påverkar oss när vi är ute, säger Cissi Wallin, en av initiativtagarna, till Resume.se.

Dessutom:

Läs allt om Guldägget

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.