Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 16 Mars 2012, 13:45
H&M:s vd Karl-Johan Persson.
Varumärkeskonsulten Tomas Conradis pr-knep för nya marknadsföringsboken lyckades. Han fick H&M:s vd Karl-Johan Persson att skriva lovord på baksidan.
Ämnen i artikeln:
Hennes & MauritzEn ny handbok: "Tio sanningar er marknadsavdelning mörkar" lovordas av Karl-Johan Persson, vd på H&M. Bokens författare Tomas Conradi vill leverera tio sanningar som ska skaka om varumärkesbranschen.
Varumärkeskonsulten Tomas Conradi berättar för Resume.se att han skickade in manuset till sin bok "Tio sanningar er marknadsavdelning mörkar" till H&M:s vd Karl-Johan Persson och fick tillbaka kommentaren:
"Det här är en mycket bra och praktiskt användbar bok som betonar det vi alltid har arbetat efter på H&M: att affärsstrategin och varumärket är helt sammanflätade."
– Karl-Johan Persson, vd H&M
– Jag skickade boken till honom för att han leder ett företag som förstår att varumärket först och främst byggs av produkterna, butikerna och människorna i företaget, säger Tomas Conradi till Resume.se.
Lovord från en riktig branschprofil, och kanske en bra marknadsföring för Conradis eget varumärke. Debutboken, (ges ut av förlaget Liber) menar Tomas Conradi är en guide med information som borde läsas av alla de som redan kan mycket om varumärkesbyggande. Conradi vill belysa felaktigheten i att bygga ett varumärke genom marknadsföring och reklam.
Bokens förord: "För femton år sedan sa alla att ett varumärke är hela upplevelsen av företaget och allt företaget gör – men när de ville förändra hela upplevelsen ändrade de företagets reklam. Alla var överens om att ledningen måste ta det yttersta ansvaret för varumärket, men få gjorde det i praktiken. Idag femton år senare, är situationen precis likadan."
Erika Siljendal
Ämnen i artikeln:
Hennes & Mauritz