Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Filip & Fredrik satte inte nytt rekord

Publicerad: 20 April 2009, 12:30

Det var Kanal5:s kväll i kanalens målgrupp 15-44. Men Filip&Fredrik satte in något nytt tittarrekord med Söndagsparty. – Jag är jättenöjd. Det är fantastiskt kul att kunna stoltsera med att nästan ha 30 procent av tittarna i vår målgrupp, säger Lars Beckung, programdirektör för Kanal5.


Ämnen i artikeln:

Fredrik WikingssonKanal5Filip HammarLars Beckung

Lars Beckung nöjd med premiären.

Kanal5 ägde i går sloten mellan 20.00-22.30 med Wipeout som följdes av premiären på Söndagsparty 21.00.
En överblicksbild över publiktillströmningen i målgruppen 15-44 visar också att publiken verkligen sköt i höjde vid 21-slaget.
När Söndagsparty startade hade Kanal5 hela 15,1 procent i av totala andelen tittare i åldersgruppen i 15-44. Inga andra kanaler var i närheten.
Men överblicksbilden visar också att tittande sjönk relativt snabbt för att sedan ligga runt 10-11 procent i målgruppen– i nivå med Wipeout.

Bästa 3+-noteringen – alla målgrupper –  låg på 683 000 medan programmet i snitt följdes av drygt 570 000.
Söndagsparty nådde därmed inte upp till Wipeout totala tittande, som sågs i snitt av 753 000 tittare.
Det blev med andra ord inget nytt rekord för egenproduktioner.
– Vi bytte också lite publik mellan formaten eftersom Wipeout är något kvinnligare än Söndagsparty, som också har yngre profil, säger Lars Beckung.

Vad tyckte du själv om premiären?
– Det var mycket som var härligt, men det finns också en del saker som kommer att bli bättre. Ett liveprogram är ju föränderligt till sin natur. Nästa vecka kommer att få en helt annan ton med gäster som Björn Skifs och Paula Abdul.
– Marilyn Manson var visserligen på gott humör i går, men han var ju också lite butter och… full.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.