Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag26.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Finns ingen självklar konkurrent”

Publicerad: 2 Oktober 2012, 15:23

Första numret.

I april stod det klart att Ernst Kirchsteiger skulle få en egen tidning. Nu börjar det närma sig lanseringen av ”Hemma med Ernst”. Det första numret kommer ut den 20 november och består av 100 sidor trädgård, inredning och matlagning.


Ämnen i artikeln:

Content Innovation

Det är många magasin som försöker slå sig fram på magasinsmarknaden med kända profiler, till exempel Kattis Ahlström och Per Morberg, som affischnamn. Till mer eller mindre lyckade resultat.

Näst på tur är Content Innovation som ger ut tidningen "Hemma med Ernst" där tv-profilen Ernst Kirchsteiger är affischnamnet. Vd:n Andreas Leijon är nöjd med arbetet med första numret som kommer ut den 20 november.

– Det har gått mycket bra! Ernst är ett under av mänsklighet och inspiration. Vi är ett härligt team, säger han.

Vilken tidning är den främsta konkurrenten?
– Vi ser ingen självklar konkurrent eftersom Ernst gör magasinet unikt. Många tidningar har bara ett tema till skillnad från ”Hemma med Ernst” som har tre stycken. Vi försöker att inte bara delge rena recept och tips utan att berätta historierna runtomkring, förklarar Andreas Leijon.

Tidningen kommer att kosta 69 kronor och ges ut fyra gånger om året.

Blanca Sjöstedt

Ämnen i artikeln:

Content Innovation

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.