Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Född: Kommittén för rörlig bild

Publicerad: 25 mars 2014, 07:12

Lisa Palm.

Foto: Kenneth Danielsson.

”Kommittén för rörlig bild”. Det är nya namnet på Sveriges Annonsörers tv-kommitté. Lisa Palm, Media Manager EMEA på Electrolux, är ny ordförande.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Lisa Palm förklarar kommitténs namnbyte så här:

– Det övergripande syftet är att spegla marknadens utveckling där webb-tv och mobila plattformar idag är en minst lika viktig och bred distributionskanal som tv-kanalerna. Konsumtionen mellan plattformar ändras också i snabb takt, speciellt i yngre målgrupper, och det är därför viktigt att vi använder oss av relevanta mätningar och valutor, säger hon i ett pressmeddelande.

Bättre mätningar för webb-tv är högprioriterat.

– Uppföljning och mätning av webb-tv är en prioriterad fråga i kommittén och vi hoppas snart se en lösning där man kan jämföra en kontakt i webb-tv med en kontakt i TV. Andra frågor som vi diskuterar är hur effekten av reklam i rörlig bild förändras över tid och hur den påverkas av konsumtion i nya plattformar. Framtidens köpstruktur för TV är också på agendan, säger Lisa Palm.

Två nya ledamöter tillkommit: Niklas Hedberg från Svenska Spel och Peter Nordlöv från YouTube.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.