Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Född: Nya Resume.se

Publicerad: 1 november 2011, 12:10


Varsågod! Här är nya toppmoderna Resume.se. Bättre, snyggare och roligare.


Resume.se har i år etablerat sig på en nivå en bra bit över 100 00 unika läsare i veckan. Resume.se är landets tredje största affärssajt efter DI.se och E24.se.

I dag lanserar vi nya Resume.se – en sajt som förhoppningsvis ska göra era besök här ännu mer givande.

Nya Resume.se blir snyggare, bättre och mer användaranvänlig, både för läsarna och annonsörerna.

Designtekniskt är sajten indelad i fyra lika breda kolumner. I praktiken innebär det en stor redaktionell frihet att testa och att flytta runt innehåll och puffar. Den horisontella blockindelningen skapar också en miljö för fler intressanta annonsformat.

Under nyhetslöpet har vi givit med plats åt Månadens kampanj, bloggarna, Vimmel, Folk på väg, Men Hallå och Event så att man snababre får en överblick av sajten.

– Vi ville åstadkomma en renare, mer intuitiv och lustfylld sajt. Bättre typografering, mer luft, större bilder och det lite luftigare sättet vi presenterar nyheter på hoppas vi ska ge en större läsupplevelse, säger arbetsgruppen på Söderhavet som designat sajten.

Här förklarar de mer utförligt hur de har tänkt.

–  Vi har skapat fler stora kommersiella utrymmen och dessa hoppas jag att  annonsörerna går i gång på. I framtiden kommer vi att utveckla många  nya digitala produkter och det känns som vi har en bra bas för detta. Nya  sajten är inte slutet utan början på början, säger Resumés chefredaktör  Viggo Cavling.

– Basen är att vi kommer att bli ännu mer nyhetsdrivna.

Hur känns det att nya Resume.se nu är uppe?
– Overkligt stort. Ungefär som när USA fick upp en gubbe
på månen 1969. Ni kanske inte förstår hur stort det här steget är för
oss. Men snart kommer hela mänskligheten att förstå miraklet.

Varför är den nya sajten bra?

– Vi ökar vår flexibilitet och vi breddar på all sätt innehållet. Vi
blir tydligare.

Var tror du att läsarna kommer att tycka?

– De kommer att vänja sig. Alla förändringar är svåra i början, men det
går snabbt att vänja sig.

Viktigt att komma ihåg är att inte allt hugget i sten. Vi vill att ni läsare ska vara med och påverka och skruva på utseendet och innehållet. Gör det genom att mejla och diskutera sajten på Twitter, #nyaresume, och Facebook.

I samband med omgörningen går vi över till publiceringsverktyget Episerver, precis som de andra Bonnier-sajterna.

För att logga in och kommentera och läsa låsta artiklar måste du byta lösenord .

Vi – en liten redaktion – har jobbart hårt med omgörningen och prepareringen av den nya sajten.

Vi håller tummarna för att vi ska klara det här utan haverier i största möjliga mån – och att ni läsare ska bli nöjda!

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.