Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Fokus och Affärsvärlden i annonssamarbete

Publicerad: 23 Januari 2018, 07:30

Claes de Faire, publisher på Fokus.

Foto: Andreas Elgstrand

Magasinen Fokus och Affärsvärlden startar ett nytt annonspaket ihop. Målet är att dra in de stora kampanjerna.


Ämnen i artikeln:

AnnonsaffärFokusAffärsvärldenAnnons

Fokus köpte nyligen Vetenskapsmedia och har planer på att bygga ett nytt mediehus. Nu inleder man dessutom samarbete med B2B-konkurrenten Affärsvärlden, som ligger inom Alma media.

Annonspaktetet får namnet ”Business to business impact”, och liknar det som kvällstidningarna tidigare hade. Paketet riktas främst till mediebyråer som vill nå ut till just den här målgruppen. Lanseringen sker i slutet på februari.

Fokus och Affärsvärlden blir därmed direkt konkurrerande till Di.

– Det blir en slagkraftig deal till mediebyråerna med syftet att nå de stora kampanjerna. Ett enklare alternativ och en tillräckligt stor lösning tillsammans, säger Fokus publisher Claes de Faire till Resumé och fortsätter:

– Vi kommer kunna köra kampanjer som går samtidigt i båda tidningarna. Att vi båda kommer ut en gång i veckan, olika dagar, är en fördel.

Enligt Claes de Faire är det inte omöjligt att de båda tidningarna kan komma att samarbeta kring fler områden i framtiden.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.