Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Food & Friends lägger Svenska Ägg i korgen

Publicerad: 2 mars 2009, 16:16

Branschorganisationen Svenska Ägg har valt Food & Friends som byrå efter en upphandling. Budskapet ”Ägg är riktig mat” ska öka svenskarnas äggkonsumtion.


Therese Schultz.

Uppdraget med Svenska Ägg är treårigt.
– Food & Friends unika kunskap om måltiden och måltidskommunikation var avgörande, säger Therese Schultz i ett pressmeddelande.
Målet med kampanjen är att få svenskarna att äta fler ägg per person.

Lennart Wallander är projektledare på Food & Friends.
– Alla vet redan att ägg är näringsrikt, fettsnålt och naturligt, nu ska vi visa att ägg faktiskt är riktig mat som passar allt från singlar till barnfamiljer.
Han fortsätter:
– Vi utgår från frågan ”Hur gott smakar ditt varumärke?” och i fallet med ägg är det tydligt att det går att tillföra mycket.

Egna receptbroschyrer blir huvudkanalen, som kompletteras med annonsering, webb och pr. Kampanjen rulllar ut i maj.

Arbetsgrupp Food & Friends:

Lennart Wallander (PL), Anne Falkirk (Food Communication Director), Linda Elverstig (AD), Fredrik Dannemann (copy), Angela Holmin (produktionsledare), Marie Fornegård (formgivare)

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.