Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Förändringar på Aller Media

Publicerad: 26 September 2017, 10:51

I dag har Aller Medias kommersiella chef Lotta Cederbom informerat de anställda om en samordning av organisationen. Nu ska koncernen rekrytera en chef för b2b-försäljningen. Samtidigt lämnar eventchefen mediehuset.


Ämnen i artikeln:

B2BFörsäljningAller Media

I dag har Aller Medias kommersiella chef Lotta Cederbom informerat personalen om förändringarna som väntar på försäljningavdelningen. Flera funktioner kommer att slås samman under en gemensam B2B-avdelning, där den nya tjänsten Head of sales b2b-inrättas.

I dagsläget har Lotta Cederbom 10 chefer som rapporterar till henne. Nu kommer flera av dessa tjänster att förändras i samband med omorganisationen. Alla har blivit erbjudna nya roller i företaget. En av dessa, eventchefen Shatilla Holm, har valt att lämna bolaget.

Under tisdagen figurerade uppgifter i branschpress som gjorde gällande att Aller Media höll krismöte under förmiddagen på grund av vikande intäkter. Till Resumé säger Lotta Cederbom att intäkterna hittils under 2017 befinner sig på en högre nivå än motsvarande period förra året.

– Vi ser det som en satsning. Vi gör en satsning inom b2b och behöver samla krafterna, säger Lotta Cederbom.

Dagens Media rapporterade tidigare att ni hade ett krismöte till följd av förändringarna och minskade intäkter?
– De som var med skulle nog inte beskriva det som ett krismöte. Det är tufft för vår bransch. Men vi växer i andelar.

Växer ni även i absoluta tal eller minskar ni på intäktssidan?
– Jämfört med motsvarande period förra året så ökar vi intäkterna.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

B2BFörsäljningAller Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.