Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Företag står på kö för Mange Makers

Publicerad: 22 december 2011, 09:45

Plojlåten ”Fest hos Mange” har över 5,8 miljoner visningar på Youtube.
Uppföljaren ”Mange bjuder” har redan runt 1,5 miljoner visningar och 200 000 spins om dagen på Spotify.
För succégruppen Mange Makers, som snabbt signades av Universal, kan nästa steg bli reklamkontrakt.
– Företag har hört av sig, säger Carl Ekesiöö, promotion manager på Universal, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Universal

Pengarna trillar in från Spotify och spelningarna. Gruppen ”Mange Makers” med tonåringarna Peter Balazs, Didrik Rastbäck, Max Christensson och Max Henriksson har blivit rika på dunderhiten ”Fest hos Mange”.  Julvarianten har släppts, liksom uppföjaren ”Mange bjuder”.

Skivbolaget Universal var snabba med att kontraktera gruppen och har nu ombesörjt att låtarna släppts på Spotify.

Gruppen och dess låtar är nu aktuella för reklamsammanhang. Enligt Carl Ekesiöö på Universal är det inte uteslutet att låtarna kan användas i reklamkampanjer framöver.

– Flera företag har visat intresse. Mer om det kan jag inte säga just nu, säger han till Resume.se.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Universal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.