Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Försäljningen kom i gång sent – vi var dödsnervösa”

Publicerad: 19 Maj 2015, 13:47

Staffan Slörner.

På onsdagen går Stockholm Media Week av stapeln. Men allt var inte frid och fröjd under arbetet inför. Resumé har passat på att ställa några frågor till arrangören Sveriges Mediebyråers vd Staffan Slörner.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekSveriges MediebyråerStaffan Slörner

Under onsdagen och torsdagen hålls Stockholm Media Week i Stockholm där pris traditionsenligt delas ut i kategorierna Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation.

I år är dagarna indelade i blocken: rörligt, robotar, content och trender och avslutas med en fest på Café Opera.

Vad ser du främst fram emot?
– Att branschen går ur huset och samlas och får en gemensam upplevelse. Under varje block är det några talare som sticker ut. Stuart Saw, regional director på världens största tv-kanal Twitch, David Sandström från DDB, Bijan White, head of digital på Maxus, Fredda Hurwitz och e-handelsexperten Moon Suck Song, säger Staffan Slörner och fortsätter:

– Det kanske allra viktigaste är festen på Café Opera som vi räknar med att fylla. Där får vi sätta ett stopp på 650 personer och nu är vi ganska nära. Vi har sålt bra i år, men kom i gång väldigt sent – så vi var dödsnervösa förut. Men vi kommer att sälja slut.

Förutom det – har ni stött på några problem?
– När det är så många personer på scen är det alltid någon som blir sjuk. Det är ju paneldiskussioner som rör 70-80 personer och då blir det alltid några som försvinner. Om någon hoppar av kan det vara svårt att få tag på motsvarande kompetens.

Hur har juryarbetet gått i år?
– Det har varit otroligt kul – det är ju bland det roligaste vi gör varje år. De har setts ganska mycket för att skaka fram sina favoriter. Annika Axelsson som är vd på Strålfors sitter som ordförande för andra året i rad. Det känns mycket bra.

Kan man förvänta sig några överraskningar eller är det programmet som gäller?
– Förhoppningsvis kan man bli överraskad av det som sägs. Sen kommer vi ha en överraskning på torsdagen. Det brukar vi alltid dra till med.

Vad då?
– Nej, mer än så kan jag inte säga.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.