Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag04.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Försäljningsrekord för Expressen Digitala Medier

Publicerad: 5 Augusti 2014, 06:47

Försäljningsdirektören Alexander Lydecker

Foto: Expressen.

Förutom trafikrekord slog Expressen även försäljningsrekord i maj, juni och juli.


Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerExpressen

Expressen meddelar i en pressrelease att kvällstidningen – för första gången –  hade totalt över fem miljoner unika besök på mobilsajten och desktopsajten under vecka 31.

Dessutom slog Expressen Digitala Medier försäljningsrekord: I maj 35 procent upp i digitala intäkter, i juni 109 procent upp och i juli en ökning med 78 procent.

– När jag blickar tillbaks på årets två första kvartal kan man inte vara annat än stolt och nöjd. Expressens intäktsökningar både i siffror och procent är, skulle jag vilja säga, unika just nu med tanke på det paradigmskifte vi befinner oss i på mediemarknaden, säger försäljningsdirektören Alexander Lydecker i pressmeddelandet och fortsätter:

– Vi säljer många mediehuslösningar och kombinerar i allt högre utsträckning de olika medieslagen till våra kunder, vilket också ger en bättre ROI ("return on investment") för kundernas investeringar.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Alexander LydeckerExpressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.