Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Försäljningsrekord för Vanity Fair efter Twitterbråket med Trump

Publicerad: 19 december 2016, 09:13

En negativ restaurangrecension fick amerikas kommande president att rasa i flera tweets. Tidningen uppmärksammade konflikten med en blixtkampanj och Condé Nast sålde mer prenumerationer än någonsin under en dag.


Förra veckans skrev Vanity Fairs Tina Nguyen en negativ recension över Donald Trumps grillrestaurang som ligger i den folkvalde presidentens skyskrapa i New York. Donald Trump blev inte glad över texten och klagade på tidningen och redaktören Graydon Carter i flera tweets.

I torsdags skrev han en tweets att tidningen var "på väg ner", "hade stora problem" och var också "död". Just den dagen sålde Vanity Fair 100 gånger mer än en genomsnittlig dag och för förlaget Condé Nast blev det de enskilt högsta prenumerationsförsäljningssiffrorna på en dag. Det skriver AdWeek.

Omkring 330 000 unika besökare läste Trump-relaterade texter på sajten som innehöll bannern: "the magazine Trump doesn't want you to read.". Recensionen ebnart fick en miljon unika besökare.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.