Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 21 januari 2009, 09:10
När nästa nummer av Fokus kommer på fredag innehåller tidningen bara en annonsör: energibolaget Fortum.
– Vill testa ett nytt grepp och presentera våra erbjudanden för tidningen läsare som är en intressant målgrupp för oss, säger Agneta Molinder, presschef på Fortum.
På tidningen Fokus ställer sig försäljningsavdelningen också positiv till att ge en annonsör exklusivitet.
– Det är ett sätt att visa nytänkande. Samtidigt ligger det också i linje med Fortums nya kommunikationsstrategi som vi själva gillar väldigt mycket, säger Daniel Hamrin, försäljningschef på Fokus.
Men det är en annonslösning som också gett mersmak:
– Vi ger samma exklusivitet till en annonsör vecka sju, men jag tänker inte avslöja vem annonsören är, säger Hamrin.
Hur går annonsförsäljningen annars för Fokus med tanke de allt tuffare tiderna?
– Vi har aldrig sålt så bra som i gjorde perioden oktober till december, men det är klart att det vi märker att det nu sker en avmattning på marknaden.
Peter Willebrand