Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Fortum köper exklusivitet hos Fokus

Publicerad: 21 januari 2009, 09:10

När nästa nummer av Fokus kommer på fredag innehåller tidningen bara en annonsör: energibolaget Fortum.
– Vill testa ett nytt grepp och presentera våra erbjudanden för tidningen läsare som är en intressant målgrupp för oss, säger Agneta Molinder, presschef på Fortum.


Ämnen i artikeln:

FokusFortum

På tidningen Fokus ställer sig försäljningsavdelningen också positiv till att ge en annonsör exklusivitet.
– Det är ett sätt att visa nytänkande. Samtidigt ligger det också i linje med Fortums nya kommunikationsstrategi som vi själva gillar väldigt mycket, säger Daniel Hamrin, försäljningschef på Fokus.

Men det är en annonslösning som också gett mersmak:
– Vi ger samma exklusivitet till en annonsör vecka sju, men jag tänker inte avslöja vem annonsören är, säger Hamrin.

Hur går annonsförsäljningen annars för Fokus med tanke de allt tuffare tiderna?
– Vi har aldrig sålt så bra som i gjorde perioden oktober till december, men det är klart att det vi märker att det nu sker en avmattning på marknaden.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

FokusFortum

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.