Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 28 januari 2020, 10:02
Efter stark efterfrågan ger det sändande tv-nätverket Fox fler annonsörer möjligheten att synas under Super Bowl på söndag.
Tv-nätverket Fox, som sänder årets Super Bowl på söndag ökar reklamtiden under matchen efter hög efterfrågan från annonsörer, det skriver AdAge. Redan i november hade Fox sålt slut på utrymmet och nu kommer två nya 60 sekunders reklampauser att öppnas upp från annonsörer.
Alla är inte välkomna att köpa extratid under Super Bowl. Möjligheten finns endast för varumärken som är större sponsorer av NFL och Fox Sport. De nya reklampauserna kommer att inträffa under oplanerade avbrott under själva matchen.
Förändringen sker i en tid där Fox sammanlagt har färre reklamavbrott än vad som har varit fallet de senaste åren, från 20 till 16 jämfört med förra året. Minskningen av reklam är ett försök att minska bruset och undvika ökat tittarflykt från den unga publiken.
Enligt källor till AdAge ska en av de nya annonsörerna som tar den sista möjligheten att synas under Super Bowl vara Microsoft. I år kostar 30-sekunders reklamtid mellan 5 och 5,6 miljoner kronor.