Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Franzén duckar frågor om konkurrenternas affär

Publicerad: 12 Maj 2015, 14:35

Bonniers koncernchef Tomas Franzén.

Schibsted och Mittmedia bildar en ny morgontidningskoncern som får en dominerande ställning på den svenska mediemarknaden. Bonniers koncernchef vill inte kommentera den nya konkurrenssituationen.


Ämnen i artikeln:

MittMediaTomas FranzénBonnierMittmediaSchibsted

I dag offentliggjorde Mittmedia och Schibsted planerna på en ny mediekoncern som samlar de båda bolagens morgontidningar. De bildar därmed en ny gigant på den svenska mediemarknaden.

För Bonniers del innebär det en ny situation. Främst för de båda morgontidningsbolagen DN och Sydsvenskan/HD. I synnerhet för Dagens Nyheter blir det annourlunda när tidningens huvudsakliga konkurrent – Svenska Dagbladet – får möjligheten att hitta nya skalfördelar i exempelvis annonsförsäljningen.

Men varken Gunilla Herlitz, vd för DN och chef Bonnier News Sweden, eller koncernchefen Tomas Franzén har velat svara på Resumés frågor.

Bonnier AB:s informationschef David Salsbäck skriver i ett sms att "Vi avstår från att kommentera denna gång".

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.