Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Fredrik Jerlov ordförande för GT Guld

Publicerad: 23 november 2011, 13:14

Fredrik Jerlov.

Foto: Andreas Elgstrand.

Årets tema på reklamtävlingen GT Guld är Nostalgiskt. Tävlingen leds av Fredrik Jerlov, som bland annat tidigare varit ordförande i Guldäggsjuryn.


Ämnen i artikeln:

Fredrik Jerlov

GT Guld startar 16 januari med slogan ”Dagens reklam i gårdagens kläder”. Syftet är att sälja dagens tjänster och produkter med hjälp av reklamen som den såg ut förr.

Enligt GT:s annonschef, Claes Johansson, känns idén helt rätt.

– Alla vet att reklamen förr i tiden hade ett eget språk och en egen formgivning som skiljer sig från hur det ser ut idag. Det ska bli spännande att se hur våra reklambyråer tacklar den utmaningen.

Fredrik Jerlov, som driver egna byrån Truth, tycker att det är roligt med annorlunda reklamkampanjer.

– Dels för att det redan finns många tävlingar som belönar kreativitet, dels för att nya teman kanske lockar nya kunder att upptäcka kraften i det väl gjorda hantverket.

Tävlingen är öppen för alla svenska byråer, och Claes Johansson tror på ett högt deltagande.

– Förra året tävlade vi i rolig reklam och byråer rankade högt på Sverigelistan deltog.  I år räknar vi med ännu större intresse.

Ämnen i artikeln:

Fredrik Jerlov

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.