Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

”Fredrik Strages uppgörelse med Springare-looken var årets upplevelse”

Publicerad: 22 december 2017, 13:04

Caspar Opitz, Victoria Apelqvist och Jan Helin svarar på Resumés julfrågor.

Vad tycker Jan Helin, Victoria Appelqvist och Caspar Opitz om året som gått? Här svarar de på Resumés julfrågor.


Ämnen i artikeln:

Caspar OpitzJan HelinVictoria Appelqvist

Jan Helin, programdirektör, SVT

Årets mest samtida?
Kvinnor

Årets ängsligaste?
Män

Årets upplevelse:
#metoo

Årets klyscha:
Pågående publicering

Årets story:
Kränkningar i det förflutna

Årets reklam:
Facebooks lokalredaktion i Makedonien

Årets dumhet:
Ovarsamhet med pressetiken och tappade rättsmedvetanden.

Årets drama:
TV4, Aftonbladet och Svenska Akademien

Nästa år lovar jag:
Att hålla bättre koll på Ryssland

Det ska jag göra i jul:
Så lite som möjligt

Victoria Appelqvist, marknadschef, Tre

Årets mest samtida?
Do good, be good med substans. Patagonia håller fortsatt fanan högt

Årets ängsligaste?
Moderaternas interna strider fram till Anna Kinberg Batras avgång.

Årets upplevelse:
#metoo

Årets klyscha:
Fake news

Årets story:
#metoo

Årets reklam:
Fearless Girl

Årets dumhet:
Nordkoreas kärnvapentest.

Årets drama:
Lanseringen av poddindex med efterföljande debatt.

Nästa år lovar jag:
Famous last words... Att jobba mindre och leva mer.

Det ska jag göra i jul:
Koppla ner, äta chokladdoppade marsipangrisar och titta på Sagan om Karl-Bertil Jonsson på julafton.

Caspar Opitz, redaktionschef, DN

Årets mest samtida?
"Båtflyktingvals", Grotescos briljanta allegori om flykten över Medelhavet.

Årets ängsligaste?
Dan Josefssons neurotiska utfall mot journalistkollegor på DN för att han inte fick vara först med nyheten om den usla Kevin-utredningen.

Årets upplevelse:
Att läsa Fredrik Strages uppgörelse med "Springare-looken", när det visade sig att han hade samma skinnjacka som Peter Springare. Satir slår främlingsfientlighet – alla dagar i veckan.

Årets klyscha:
"PK-media har mörkat sanningen om invandringen."

Årets story:
Kulturprofilen.

Årets reklam:
Den gastkramande reklamfilmen Evan som togs fram av välgörenhetsorganisationen Sandy Hook Promise för att motverka skolskjutningar.

Årets dumhet:
Två klåfingriga direktörers havererade försök att äga och styra Metro.

Årets drama:
Trump vs Rocket Man.

Nästa år lovar jag:
Läsa böcker alternativt sova istället för att pilla på mobilen i sängen halva natten.

Det ska jag göra i jul:
Läsa Stefan Lisinskis bok om Kaj Linna som jag fick i julklapp av mina chefer.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.