Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Frida Boisen ger ut sociala medier-bok

Publicerad: 29 Maj 2015, 09:17

Frida Boisen

Foto: Pressbild.

Första oktober utkommer Frida Boisens bok #digitalsuccé – Så lyckas du med sociala medier. Boken uppges vara fullmatad med allt ifrån enkla tips till mer avancerade strategier för hur man når framgång i sociala medier. Dessutom innehåller den knep för hur man undviker de vanligaste fallgroparna.


Ämnen i artikeln:

Frida BoisenExpressenForumDagens Industri

–Jag hade själv letat efter den här typen av bok länge, men hittade den inte någonstans så då tänkte jag att fasen, jag får väl skriva den själv då. Där någonstans föddes idén och sedan jag fick ett ja från förlaget har jag skrivit och skrivit, säger Frida Boisen, tidigare chefredaktör på Göteborgs-Tidningen.

I dag arbetar Frida Boisen på Dagens Industri på Bonnier News där hennes uppdrag är att uteckla deras sociala medier-strategi, utöver det är hon kolumnist på Expressen. Hennes nya bok, som ges ut på Bonnierförlaget Forum, riktar sig till såväl affärsledningar och marknadsdirektörer som egenföretagare och "vanligt folk" som har ett viktigt budskap att nå ut med.

Varför behövs det en bok på det här temat?
–4,5 miljoner svenskar är medlemmar på Facebook. Där finns både läsare och kunder oavsett om man sysslar med journalistik, är inom resebranschen eller arbetar med marknadsföring. Därför måste vi möta våra kunder där. Dessutom är sociala medier ett fantastiskt skyltfönster att nå ut med ett budskap eller en tjänst på.

Vad får vi läsa i din bok?
–Allt om hur affärsledningar, företag och privatpersoner som vill bygga ett personligt varumärke kan bli virala, öka sin räckvidd och därmed också sin vinst med hjälp av sociala medier. Boken innehåller allt ifrån enkla, handfasta tips till mer avancerade strategier och metoder för att nå ut.

Det händer mycket inom det här området och framförallt går det fort. Hur länge är en sådan här bok aktuell?
–  Ja, det kommer hela tiden nya plattformar, men vissa strategier går ändå igen och går att anpassa till alla dessa olika kanaler. Och samma sak med fallgroparna, de kommer också igen. De grundläggande strategierna kan man därför ha nytta av oavsett vilka nya sociala medier som ploppar upp.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.