Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Frida Förlag i avtal med Readly

Publicerad: 4 september 2014, 15:35

Frida Förlag säljer över 2,5 miljoner tidningar per år och når 500 000 kvinnor per månad. Nu ingår man ett avtal med Readly.


Ämnen i artikeln:

Frida förlagReadly

- Vi märker tydligt hur våra läsare tillbringar allt mer tid online i mobiltelefon och på surfplattor och vi vill förstås finnas där våra läsare är, säger Anders Juhlin, förlagschef på Frida Förlag i en kommentar.

Readly är en app med tusentals svenska och engelspråkiga magasin och böcker.

Frida Förlag har titlar som just Frida, men även Solo, Veckans Nu och ShapeUP.  Dessa blir nu tillgängliga via Readly för Sverige och 48 andra marknader.

- Vi är förstås oerhört stolta över att ytterligare ett av Sveriges ledande förlag väljer att samarbeta med oss, säger Stefan Ohlsson, Chief Content Officer på Readly i en kommentar.

Han uppger att Readly är inne i en expansiv fas och att samarbetet är viktigt för bolagets ambition att nå kvinnor i alla åldrar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Frida förlagReadly

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.