Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Fylleskandalen – ett ”ypperligt pr-event”

Publicerad: 18 Februari 2011, 14:59

Fylleskandal och skadegörelse med journalister och bloggare i Big Brother-huset. – Eventet har varit ypperligt bra, säger TV4-gruppens kommunikationsdirektör Gunnar Gidefeldt till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Gunnar GidefeldtBig BrotherTV4TV11

TV4-ägda TV11, som på söndag börjar sända dragplåstret Big Brother – kanalens i särklass viktigaste program, bjöd in journalister och bloggare till Big brother-huset för att de själva skulle få testa på det ”sociala experiment” som formatet innebär.

TV4-gruppen lastade in mängder med alkohol i huset, det blev fylla när journalister och bloggare lät sig bjudas och det har rapporterats om skadegörelse i huset under skandalnatten.

Gunnar Gidefeldt är mycket nöjd. Han menar att det pr-mässigt blev en framgång.

– Själva eventet har varit helt ypperligt bra. Vi mäter konstant vilka nivåer vi når när det gäller kännedom om kanalen och varumärket Big Brother, vi ska skapa ett behov hos människor att titta på Big Brother.

Så du tycker att det är helt ok med den här typen av pr-arbete?
– Ja, men självklart. Det handlar om vuxna människor och de får göra precis vad de vill. Eftersom det här är journalöister ville vi ge dem tillfället att vara där och testa på det här speciall livet.

När det gäller skadegörelsen säger Gidefeldt att han inte har information om de detaljerna.

Hur viktigt är Big Brother för TV11?
– Ett jätteviktigt program för den här kanalen som tydligt sätter kanalen på tv-markanden. Vi har jättestora förväntningar, och TV11 har redan innan Big Brother-starten dubblerat tittartidsandelen från tiden då kanalen hette TV400.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.