Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 13 november 2013, 08:39
Tom Tramborg Senior Director Nordic Region, Getty Images
Foto: Getty Images.
Den globala bildbyrån Getty Images, växer i Norden genom börja med att distribuera sitt eget redaktionella bildmaterial och köra en rekryteringsdrive – All Over Press har hjälpt bolaget fram tills nu.
Ämnen i artikeln:
Getty ImagesGetty Images tar över distributionen av redaktionellt bildmaterial per den 1 januari nästa år.
Satsningen innebär att Getty Images expanderar sitt lokala säljteam och nyanställer i samtliga nordiska länder.
Getty Images ska erbjuda hela sitt utbud inom redaktionella och kreativa stillbilder samt video.
– All Over Press har varit en uppskattad partner till vår redaktionella verksamhet och vi ser fram emot att fortsätta relationen på ett nytt sätt, säger Tom Tramborg, Senior Director Nordic region på Getty Images i en kommentar.
Bolagets Norden-satsning innebär att Getty Images redaktionella utbud blir tillgängligt ihop med dess premiumutbud av kreativt material samt tjänsterna Connect API, Imagenet och Media Manager.
– Vi är glada över att kunna utöka vårt engagemang i Norden som en del av vår globala tillväxtstrategi. Satsningen innebär större lokal kompetens och mer fokus på behov hos lokala företag och medieaktörer, säger Tom Tramborg i en kommentar.
Getty Images laddar upp 40 000 nya bilder per dag, inklusive iStockphoto och Thinkstock.
Bilderna erbjuds till kunder i mer än 200 länder.
Getty Images har idag 26 miljoner bilder online, 70 miljoner arkivbilder och mer än 1,8 miljoner kreativa och redaktionella videoklipp.
Getty Images är också officiell partner till mer än 50 idrottsorganisationer – alltifrån Olympiska kommittén, NHL, NBA och UEFA till Manchester United och en rad andra Premier League-klubbar.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Getty Images