Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Gillette talar till männens reptilhjärnor

Publicerad: 22 Januari 2014, 12:08

Här är Saatchi & Saatchis nya, humortwistade reklamfilm för Gillette som inte tycks hysa några större tankar om mäns hjärnkapacitet.


Ämnen i artikeln:

Gillette

Den mörka macho-speakerrösten i nya Sverige-filmen inleder med: ”Vetenskapen har talat – om vi har med en astronaut, en fotboll och en hamburgare i reklamen ökar sannolikheten att män ska komma ihåg rakblad”.

Filmen ingår i kampanjen med Gillettes egna ord för mäns minne: ”Manmory”.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Gillette

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.