Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Glasögon gav IUM segern i Young Lions Media

Publicerad: 1 April 2009, 13:06

Nikolina Gorupec och Marika Björklundm,  båda  IUM, vann igår Young Lions kategorin Media, vilket innebär att de får tävla med bidraget i Cannes i sommar.


Uppdraget utfördes på tre dygn ett  för uppdragsgivaren Vision For All  – en non-profit organisation som vill göra det möjligt för människor, i behov av glasögon, att kunna studera och arbeta.
Presentationen byggde på att de identifierat fyra olika målgrupper: optiker, unga modemedvetna, medelålders kvinnor och pensionärer som antas ha ett överskott av glasögon som de inte använder.
– Det var en utmanande brief och det känns otroligt roligt att våra tankar och idéer uppskattades. Nu ser vi fram emot att tävla i Cannes, säger Marika Björklund.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.