Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Gods och Gårdar slår annonsrekord

Publicerad: 18 maj 2016, 13:49

Kungens favorittidning? Här tillsammans med chefredaktör Erika Funke.

Foto: Anders Norrsell

Tidningen firar 20 år med intervju med Kungen, att göra en redesign – och en rekordbra annonsaffär.


Ämnen i artikeln:

LRF MediaKungen

Kärnan i tidningen Gods och Gårdar är "det lustfyllda livet på svenska slott och herresäten" och eftersom tidningen nu fyller 20 har man publicerat ett jubileumsnummer med en intervju med självaste Kungen. Man har även uppdaterat sin grafiska design och förnyat avdelningarna.
– Våra läsare är mest av allt intresserade av de genuina, svenska gårdarna och livet kring dem. Därför satsar vi främst på herrgårdshem, inredning och köptips, trädgård samt renovering. Under nya vinjetten Herrgårdsliv möter vi morgondagens godsägare, och låter dem berätta om hur de driver sina gårdar i takt med tiden, säger chefredaktör Erika Funke i en kommentar.

Jubileumsnumret visade sig även bli en bra annonsaffär eftersom man sålde 38 procent över budget.
– Det är roligt att det går så bra för Gods & Gårdar. Jag rekryterade Erika Funke som ny chefredaktör för Gods & Gårdar i augusti. Hon har gjort ett mycket bra arbete och både upplaga och annonsaffär har ökat under hennes tid. Nu ser vi fram emot att ta varumärket, som har stor potential att växa ytterligare, in på Bonnier Tidskrifter, säger Anna-Lena Sventelius, förlagsredaktör för titlarna inom inredning och mat på LRF Media.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

LRF MediaKungen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.