Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 30 Augusti 2013, 10:18
Nicole Haman.
Stina Honkamaa Bergfors lämnade Google och drog i gång United Screens. Nu tar hon med sig Nicole Haman, tidigare affärsområdeschef hos Google och YouTube och dessförinnan tv-chef på Carat. Hon blir försäljningschef. – Det är det häftigaste jobbet man kan ha just nu!
Nicole Haman har nämnts i spelkulationerna om vem som ska bli ny vd för Google Sverige efter Stina Honkamaa Bergfors Men nu ansluter alltså Nicole Haman till Stina Honkamaa på United Screens som har slutit avtal med föera mediebolag, senast Aftonbladet.
– Det är det häftigaste jobbet man kan ha just nu! Det är en riktig utmaning samtidigt som jag tycker att det ska bli otroligt kul att få fortsätta jobba med YouTube och framtidens TV. Jag tycker att affärsidén och upplägget är briljant och ser fram emot att få ansluta till teamet på United Screens, säger Nicole Haman, som tillträder på måndag.
– Jag brinner extremt mycket för både TV och internet, och därför är det extra spännande för mig att nu få vara en del av United Screens och forma innovativa kommunikationslösningar inom framtidens TV, fortsätter hon.
Nicole Haman kommer att arbeta tillsammans med Sanny Ekstrand som började tidigare i år. De kommer att ansvara för United Screens erbjudanden till annonsörer och bygga upp försäljningsorganisationen i Sverige och internationellt.
Stina Honkamaa Bergfors, vd på United Screens, är belåten.
– Det är hedrande att Nicole valt att bli en del av United Screens. Vi har jobbat tillsammans i över tio år inom olika roller i mediebranschen och jag vet hon är en av de allra bästa på YouTube, sociala- och traditionella medier och hur man optimalt kombinerar dem, säger Stina Honkamaa Bergfors, VD på United Screens
Om United Screens
United Screens AB grundades sommaren 2013 av Malte Andreasson, Stina Honkamaa Bergfors, Oscar Höglund och Jan Zachrisson. United Screens vision är att skapa ett globalt mediebolag i partnerskap med mängder av kreatörer, varumärken och mediebolag runt om i Sverige och även resten av världen. Målet är att hjälpa partners att erövra YouTube. Bonnier äger 20 procent.
Magnus Helander