Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Google-chef värvas av Honkamaas United Screens

Publicerad: 30 Augusti 2013, 10:18

Nicole Haman.

Stina Honkamaa Bergfors lämnade Google och drog i gång United Screens. Nu tar hon med sig Nicole Haman, tidigare affärsområdeschef hos Google och YouTube och dessförinnan tv-chef på Carat. Hon blir försäljningschef. – Det är det häftigaste jobbet man kan ha just nu!


Ämnen i artikeln:

United ScreensGoogleStina Honkamaa

Nicole  Haman har nämnts i spelkulationerna om vem som ska bli ny vd för Google Sverige efter Stina Honkamaa Bergfors Men nu ansluter alltså Nicole Haman till Stina Honkamaa på United Screens som har slutit avtal med föera mediebolag, senast Aftonbladet.  

– Det är det häftigaste jobbet man kan ha just nu! Det är en riktig  utmaning samtidigt som jag tycker att det ska bli otroligt kul att få  fortsätta jobba med YouTube och framtidens TV. Jag tycker att affärsidén  och upplägget är briljant och ser fram emot att få ansluta till teamet  på United Screens, säger Nicole Haman, som tillträder på måndag.

– Jag brinner extremt mycket för  både TV och internet, och därför är det extra spännande för mig att nu  få vara en del av United Screens och forma innovativa  kommunikationslösningar inom framtidens TV, fortsätter hon.

Nicole Haman kommer att  arbeta tillsammans med Sanny Ekstrand som började tidigare i år. De  kommer att ansvara för United Screens erbjudanden till annonsörer och  bygga upp försäljningsorganisationen i Sverige och internationellt.

Stina  Honkamaa Bergfors, vd på United Screens, är belåten.

–  Det är hedrande att Nicole valt att bli en del av United Screens. Vi  har jobbat tillsammans i över tio år inom olika roller i mediebranschen  och jag vet hon är en av de allra bästa på YouTube, sociala- och  traditionella medier och hur man optimalt kombinerar dem, säger Stina  Honkamaa Bergfors, VD på United Screens

Om United Screens
United Screens AB grundades sommaren 2013 av Malte  Andreasson, Stina Honkamaa Bergfors, Oscar Höglund och Jan Zachrisson.  United Screens vision är att skapa ett globalt mediebolag i partnerskap  med mängder av kreatörer, varumärken och mediebolag runt om i Sverige  och även resten av världen. Målet är att hjälpa partners att erövra  YouTube. Bonnier äger 20 procent.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.