Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Google ger ut exklusivt magasin

Publicerad: 25 mars 2011, 08:01

Google breddar verksamheten och ger ut kvartalsmagasinet Think Quarterly. Magasinet har inga annonser.


Det ser exklusivt och ”executive” ut. Som en väldesignad version av Harvard Business Review.

Svenske stjärnforskaren Hans Rosling är intervjuad och en kartläggning av de nätets bästa källor för data presenteras. Temat är hur man få bäst utdelning av företagets data.

Think Quarterly är extremt exklusivt. Vilket troligtvis motverkar Googles syfte.

Magasinet delas endast ut till företagets 1500 partners och viktiga kunder i Storbritannien och det går inte att köpa. En talesperson försäkrar för Guardian att Google har inga som helst ambitioner att bli en traditionell publicist. Think Quarterly ska i stället ses som en kundtidning.

Men den som absolut vill läsa det exklusiva magasinet finns det en digitalversion öppen för alla.

Tidningsdesignen är gjord av byrån Church of London.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.