Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Gör om sajten – efter åtta år

Publicerad: 1 Juni 2015, 15:36

Dummy på Fotbollskanalen.se

Fotbollskanalen.se har sett i princip likadan ut de senaste sju åren. Nu får sajten en rejäl ansiktslyftning med mobilen i fokus.


Ämnen i artikeln:

FotbollskanalenTV4Fotbollskanalen.se

Fotbollskanalen lanserades år 2006 och drivs av TV4. Sedan starten har den lay-outen i stort sett varit den samma, men nu görs sajten om i grunden med hjälp av byrån Screen Interaction. Förutom att den blir helt responsiv kommer besökarna också att kunna personalisera flöden baserat på vilka lag och spelare som de är intresserade av.

– Vi har involverat våra användare under hela utvecklingsprocessen och ska fortsätta med det framåt. Genom våra många djupintervjuer med användare har det visats väldigt tydligt att många önskar sig att kunna uppleva fotboll på sitt eget sätt. Därför tog vi fram konceptet med möjligheten att följa lag och spelare. Framöver kommer vi ge ytterligare möjligheter att följa exempelvis teman eller ligor, säger Tobias Rosvall, onlinechef på TV4 Sport och ansvarig för Fotbollskanalen, i en kommentar.

Det ska också bli smidigare att logga in och få tillgång till all livestreamad fotboll som TV4-Gruppen äger rättigheterna till, som Allsvenskan, La Liga och Serie A. Dessutom kommer de att jobba mer med olika typer av realtidsstatistik i anslutning till matcherna.

– Fotbollskanalen är en viktig del i TV4:s och TV4 Sports arbete med att leverera innehåll av världsklass över alla plattformar. Att vi nu tar nästa steg och har gjort det i så tätt samarbete med våra användare känns extra bra, säger Niklas Supanich, nyhets- och digital innehållschef på TV4 Sport.

Projektteam:
Mika Packalén, produktägare sport TV4
Tobias Rosvall, onlinechef TV4 Sport
Michael Engver, back end
Eduardo Castaneda, front end
Lars Dahllöf, Android
Anders Hommerberg, iOS
Carl Horned, testledare
Anders Jacobsson, service design lead, Screen Interaction
Erik Westerdahl, service designer, Screen Interaction
Jonas Theder, art director, Screen Interaction

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.