Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Gör tv-vinjett för 150 länder

Publicerad: 31 Januari 2012, 14:03

Stefan Noble, vd Visual Art

Foto: Resumé

Visual Art vann en stor internationell pitch och producerar nu en TV-vinjett för 150 länder. Stefan Noble, vd för Visual Art hoppas på att projektet skapar ringar på vattnet.


Ämnen i artikeln:

Visual Art

Visual Art blev inbjudna till Los Angeles för att delta vid en stor internationell pitch. De vann pitchen och har nu skapat tv-vinjetten för världens största tennisprogram, ATP World Tour Undercovered. Programmet ger tittare och fans exklusiva bakom-kulisserna klipp, intervjuer och reportage med tennisens största stjärnor. Programmet ska sändas en dag i veckan i 150 länder. I Sverige kommer programmet sändas i Canal +.

— Vi är riktigt stolta över att ha fått ATP som ny kund, inte minst för att en hel del av oss är spelare själva och stora tennisfans, men är också övertygade om att projektet kommer skapa ringar på vattnet inom sportsvärlden, långt bortom Skandinaviens gränser, säger Stefan Noble, VD på Visual Art.

— TV-projektet är också en framgång för VAs skandinaviska satsning, med Viasats före detta kreativa chef, Peter Liljenberg som är internationell affärsområdeschef på VAs första Danska kontor, i Köpenhamn, som exekutiv producent för projektet, Säger Noble.

— Både Stockholm och Köpenhamn hamnar ofta högst upp på de internationella listorna och rapporter över kreativa zoner, och vi har redan märkt att kunder, lokala som internationella, ser möjligheterna med kombinationen, säger Peter Liljenberg.

Peter Liljenberg berättar att fler större projekt tillsammans med ATP är på gång, dock så vill han inte avslöja vad. Det Liljenberg kan säga är att de kommer medverka i en större internationell pitch framöver med fler konkurrerande företag.

Erika Siljendal


Ämnen i artikeln:

Visual Art

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.