Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Goviral blir Be On

Publicerad: 2 maj 2013, 08:42

Danska Goviral köptes upp av AOL i januari 2011, och den amerikanska mediegiganten samlar nu all verksamhet kring video under ett enda varumärke, Be On, som rymmer nätverkets alla kompetenser.


– Att skapa framgångsrika onlinevideo-kampanjer är en komplicerad process, som kräver insikt i flera led, Olof Lindblom, Sverigechef för Be On. Därför är det viktigt för annonsörerna att ha en stark partner, som kan erbjuda alla delar inom video: produktion, distribution och analys.

Med tillgång til 900 miljoner unika användare har Be On en ledande marknadsposition för att aktivera onlinevideos. Enligt Olof Lindblom handlar onlinevideo dock inte längre om att bara skaffa många visningar, utan om att bygga en publik som man kan engagera över tid:

–Onlinevideo har blivit ett mer strategiskt val för annonsörerna, där vi idag kan erbjuda mer än bara ett löfte om att bli 'virala' med en massa visningar. Med Be On får vi ännu större möjligheter att bygga ett helt universum kring våra kunders filmer, där AOL ger oss tillgång till den senaste tekniken och ytterligare räckvidd inom rätt målgrupper.

Som ett exempel på en onlinevideo-kampanj som har lyckats bygga upp en hel historia kring varumärket, nämner Olof en video för Volvo, som löpande integrerar användarnas uppladdade bilder medan den spelas:

–I exemplet 'Volvo Paparazzi' deltog vi i den kreativa processen tillsammans med reklambyrån Forsman & Bodenfors för att säkra ett genomförande som var bredare än själva filmen, och som kunde användas strategiskt. Genom att skapa en interaktiv platform där användarnas bilder och kommentar upplevs i realtid, är vi med och definierar en helt ny standard för onlinevideo.

Namnbytet till Be On, ett sammandrag av 'Being engaged online', träder i kraft från och med idag.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.