Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Gratistidningarna är försäljningens tiokamp"

Publicerad: 13 maj 2008, 12:31

Daniel Bexell blir från och med 1 juli ny försäljningsdirektör för Stockholm City. – Gratistidningarna är försäljningens tiokamp, säger han till Resume.se.


Daniel Bexell. Foto: Erik Esbjörnsson

Daniel Bexell blir från och med 1 juli försäljningsdirektör för Stockholm City. Närmast kommer han från posten som chef för distriktsförsäljning på tidningen. Han efterträder Peter Hagström som var anställd på konsultbasis i ett år. Daniel Bexell har tidigare basat över försäljningen på Affärsvärlden.

Hur skiljer sig försäljningsarbetet mellan affärspress och gratistidning?
– Jag skulle vilja beskriva gratistidningarna som försäljningens tiokamp. Det är en utmaning att kunna tillgodose alla behov. På gratistidningar finns alltifrån platsannonser och distriktsförsäljning till storkundsavdelningen. På Affärsvärlden jobbade vi ju i stort sett bara mot reklam och mediebyråer.

Vad ska du förändra när du tillträder den nya tjänsten?
– Än så länge har jag inte tänkt på några förändringar. Det tar jag när jag tillträder.

Hur ska ni göra för att bli lönsamma?
– Jag bordlägger frågor om lönsamhet till dess att jag tillträder.

Hur många gratistidningar finns det utrymme för?
– Just nu tre stycken, uppenbarligen.

Tränar thai-boxning

Namn: Daniel Bexell
Ålder: 30
Familj: Gift. Har ett barn
Bor: Åkersberga
Fritidsintressen: Tränar thai-boxning. ”Och golf, som alla säljare”

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.